Wednesday, April 7, 2010

credit t0 miji~

0h msj tentang guru y mengajar murid perihal kasih sayang
--->credit to miji,i l0ve dat msj

9pages 0f msj,aku bce pnuh sabar,
ending die buat aku tsenyum,
mnyedarkan aku,
btapa besar mkne msj tu,
utk mereka y selalu mcari y sempurna,
itu y aku pnah jwb,
bler mber2 aku tny knp aku break dgn 1st bf aku kat matriks,
aku ckp 'hm,xpe la,die mcari 0rg y sempurna'
n smpai skg die still mcari,
aku x pasti die da jmpe ke belum,
gudluck f0r him,,

c0ntain 0f the msj,
apabila kita telah bjumpa dgn sese0rang y kte syg,
janganlah kita mencari y lebih baik dari itu,
kita patut hargai 0rg y berada di depan kita sebaik2nya,
ingatlah bahawa 0rg y kita syg itulah y paling cantik dan plg baik,
maupun nak ikutkan byk lagi y cntik dan baik belum kte temui.


manusia tak pernah puas,
xpernah cuba nk mhargai,
cuba fikirkan diri sndiri,
sudah cukup sempurnakah anda ?
sdgkan jelas sekali dinyatakan tiada manusia y sempurna,
jgn fikirkan anda terlalu baik,
terlalu bagus,
terlalu tinggi standard nya,
sehingga memandang rendah mereka y berbeza,
tidak tahu bersyukur,
tidak pernah berterima kasih,
manusia hny punya satu hayat di dunia ini,
jika anda telah temui insan y benar sesuai utk diri anda,
biar siapa dan bgaimana pun dia,
hargai dia sbgaiman apa dia lakukan,
anda juga pny kekurangan,
jgn hny harapkan mereka y sempurna,
setiap itu punya kelemahan,
anda y tidak pernah puas,
akan terus meninggalkan dan mencintai y lain,
kerana k0non belum jumpa y sempurna,
sdgkan anda terlalu takbur,
bersyukur dgn mereka y ada di depan anda,
kerana jika mereka pergi,
tiada lg peluang kedua utk anda,,

0 comments:

 
template by suckmylolly.com